czwartek, 12 listopada 2009

Środziemnomorska zupa z dyni

Kolejna zupa z dyni - tym razem z dodatkami typowymi dla kuchni śródziemnomorskiej. Nie jestem w stanie powiedzieć, która mi bardziej smakuje - ta, czy poprzednia - orientalna. Każda jest inna i każda trafia w moje smaki. W każdym razie połączenie dyni z pomidorami i rozmarynem dopisuję do listy ulubionych, do wypróbowania również w innych daniach. Przepis pochodzi z książki Dynia, melon, arbuz i cukinia, zmieniłam jednak sposób przygotowywania. Polecam serdecznie :)

1/2 kg dyni (obranej i wypestkowanej)
4 pomidory (poza sezonem polecam pomidory z puszki)
1 cebula
2 gałązki rozmarynu
2 ząbki czosnku
1/2 l bulionu
starty twardy ser do posypania
sól, pieprz
Cebulę lekko poddusić na oliwie, dodać czosnek, dynię, pomidory, rozmaryn, zalać bulionem, przyprawić, doprowadzić do wrzenia i gotować ok. 15-20 min. Zmiksować na krem, nałożyć na talerze, przed podaniem posypać serem.
Smacznego!

3 komentarze:

Szarlotek pisze...

Jestem zwolenniczką dyni i bardzo lubię zupy z jej udziałem. Z pomidorami jeszcze jej nie łaczyłam, więc ta propozycja jest jak dla mnie Bardzo na czasie :)

Bea pisze...

Nie dziwie sie, ze nie mozesz zdecydowac, ktora smaczniejsza ;)
Chetnie wyprobuje, bo dyn jeszcze u mnie jeszcze bez liku ;)

Monika pisze...

szarlotek > spróbuj koniecznie, pyszna jest :)
Bea > właściwie chyba jeszcze nie jadłam niesmacznej zupy z dyni :) a Twój dyniowy zbiór podziwiałam, imponujący :)